Visitation og henvisning til familiekurserne

Eleven henvises via henvisningskemaet. Du kan tilgå skemaet via nedenstående link:

Henvisningsskema til familiekurserne

Skemaet udfyldes og sendes elektronisk til visitationsudvalget via afdelingsleder Henrik Schou Nielsen på mail: ac08@kk.dk

OBS: Det er obligatorisk at medsende udfyldt pædagogisk notat.

Der er løbende optagelse og visitationsmøde ca. hver 3. måned.

Næste deadline for fremsendelse af henvisninger er d. 6. maj 2024.

Det er en forudsætning for optagelsen, at mindst en af elevens forældre kan deltage og familiens forsørgelsesgrundlag er afklaret inden kursusstart.

Forældrene har mulighed for at søge om løngodtgørelse for tabt arbejdsfortjeneste i Socialforvaltningen.

Dette kan skolesocialrådgiveren på elevens distriktsskole vejlede om.

Det er ligeledes en forudsætning at elevens lærere har tid og mulighed for at indgå i den fælles indsats, som et forløb på Familiekurserne er.

Der kræves ikke en PPR - indstilling for at blive optaget på Familiekurserne, men det anbefales, at skolens psykolog og skolesocialrådgiver bliver inddraget før eller under forløbet.

Spørgsmål om familiekursernes tilbud, henvisningsprocedure etc. kan rettes til Henrik Schou Nielsen, afdelingsleder for Familiekurserne,  på telefonnummer  24 85 71 47.