Sundhedsprofil

Københavns Kommune har udpeget Skolen på Strandboulevarden til en profilskole med en sundhedsprofil. Det betyder, at vi som skole har et særligt fokus på sundhed i bred forstand. Som udgangspunkt tager vi afsæt i Sundhedsstyrelsens dobbelt-KRAM, som har fokus på mental sundhed, helbred og trivsel, men vi arbejder løbende på at præcisere og justere vores sundprofil efter de seneste behov.

Det dobbelte KRAM består kort fortalt af:

Kost

Vi taler med eleverne om sund kost.

Kompetencer

Vi udvikler elevernes personlige positive egenskaber, viden og kundskaber.

Rygning

Rygning er ikke tilladt i skoletiden – hverken for personale eller elever.

Relationer

For os handler gode relationer om gensidig respekt.

Alkohol

Alkohol er ikke tilladt i skoletiden, og vi taler med eleverne om risikoen ved at drikke alkohol i de større klasser.

Accept

Accept af at der er forhold man ikke kan gøre noget ved, og forhold man kan gøre noget ved.

Motion

Vi fokuserer på bevægelse i undervisningen og aktive pauser.

Mestring

Mestring handler om at lære eleverne at magte og håndtere livets udfordringer eller lære at søge hjælp.